RT

Article image
YouTube deletes RT’s German channels over Covid misinformation
Russian state-backed broadcaster was found to have breached YouTube’s rules on coronavirus coverage

Guardian staff and agencies

28, Sep, 2021 @11:35 PM

Article image
Belarus: Lukashenko vows to stay in first interview since protests
President tells Russian journalists that if he resigned the opposition would destroy Belarus

Shaun Walker Central and eastern Europe correspondent

08, Sep, 2020 @5:51 PM

Article image
RT loses challenge against claims of bias in novichok reporting
Kremlin-backed channel fails to overturn Ofcom ruling that also related to Syria coverage

Mark Sweney

27, Mar, 2020 @3:32 PM

Article image
Russian interview with Carles Puigdemont airs on hacked Spanish TV
Public-run +24 channel showed RT feature with the exiled Catalan separatist leader

Sam Jones in Madrid

17, Dec, 2019 @5:59 PM

Article image
Magazine aimed at MEPs 'filled with pro-Russia content'
EP Today using articles from Kremlin-funded outlet RT, says EU disinformation taskforce

Daniel Boffey in Brussels

09, Oct, 2019 @3:55 PM

Article image
How Russia spreads disinformation via RT is more nuanced than we realise | Robert Elliott
Monitoring the output of state-controlled media allows us to counter its power, says Robert Elliott, CEO of Zinc Network

Robert Elliott

26, Jul, 2019 @3:07 PM

Article image
RT fined £200,000 for breaching impartiality rules
Ofcom stops short of revoking Russian broadcaster’s licence for ‘serious failures’

Jim Waterson Media editor

26, Jul, 2019 @11:48 AM

Article image
Accounts posing as Dominic Raab and Liam Fox among Twitter takedowns
MoD, DExEU and DHSC lodged complaints requesting removal of fake accounts pretending to be associated with government

Ben Quinn

14, Jul, 2019 @4:15 PM

Article image
Russian broadcaster hits out at BBC show parodying Putin
Tonight With Vladimir Putin portrays Russian president as a talkshow host

Jim Waterson Media editor

22, May, 2019 @3:35 PM

Article image
Jeremy Hunt: Russian TV station a 'weapon of disinformation'
Foreign secretary’s press freedom day speech ramps up British assault on RT

Patrick Wintour in Addis Ababa and Jim Waterson

01, May, 2019 @10:29 PM

Article image
RT guilty of breaching broadcasting code in Salisbury aftermath
Ofcom says Russian-backed channel broke impartiality rules seven times in six weeks

Jim Waterson Media editor

20, Dec, 2018 @10:24 AM

Article image
Trump aide's appearances on RT channel are focus for Russia inquiry
Ted Malloch, a Trump campaign adviser, has been questioned about his relationship with the Kremlin-controlled broadcaster

Stephanie Kirchgaessner in Washington and Jon Swaine in New York

06, Dec, 2018 @3:51 PM

1 / 7 pages